Meyveli soslu kek

Cafe Fernando'nun deyimi ile bir "meyveli soslu kek" yaptım yanağını dayar uyursun:))
Bu ağlayan keki evde yapmaya başladığımda evde çikolata sos olmadığından haberim yok tabi.. mutfakta bir şey yapmaya başlandığında, içine konulması gereken malzemelerden biri eksikse o an ne sinir bir durumdur bilirsiniz.. tıpkı bende o duygular içerisinde neyse başladım artık diyerek  hafif moral bozukluğu ile işime devam ettim:) keki fırına sürdüm, krem şantiyi çırpıp dolaba attım ve sonra sos çekmecemi karıştırmaya başladım.. baktım çekmeceden bana Kenton'un "Neşeli tatlar" serisinin meyveli sosu göz kırpıyor, hiç oralı olmadım:) aradan 5-10 dk geçti kek pişti aklım meyveli sosta kaldı:) olurmu acaba denesem mi ziyan edermiyim ki keki hadi denemekten ne çıkar evde nasılsa iki tane çikolata sever canavar var, en fazla sosunu üstten süpürürsün yine severek yerler gibi bir iç sesle savaştıktan sonra başladım sosu hazırlamaya.. kek, onun üzerine krem şanti ve onun üzerine de meyveli sos:)
Sonuç mu!  browni keki gibi lezzetlimi lezzetli bu kekin üzerine yeni keşfettiğim bu meyveli sos çok yakıştı be dostum denemelisin!





 
 
Kek için malzeme:
4 yumurta, 1 su bardağı şeker, 2 yemek kaşığı süt, 1,5 su bardağı un, 1 Kabartma tozu, 3 yemek kaşığı kakao, 1 yemek kaşığı sıvı yağ ve isteğe bağlı dilerseniz 1 su bardağı ceviz veya fındık
Keki ıslatmak için: 1 su bardağı süt,
Üzerine daha önce yapıp dolaba atılan 1 paket krem şanti ve onun üzerine aslında çikolata sos olması gerekirken beni baştan çıkaran meyveli sos:)
 
175 C ısıtılmış fırında 28 cm'lik yuvarlak bir tepside pişirdim ben isterseniz kare, dikdörtgen hiç farketmez keyfinize göre..
 
Püf noktası; krem şantiyi üzerine sürmeden önce kekin iyice soğumasını bekleyin, zira kek sıcakken denerseniz, krem şantiyi süt kıvamına getirmeniz mümkün:) 
 
Herkese sevgi, umut ve aşk dolu bir hafta sonu dilerim..

Yorumlar

  1. Ayy feci canim cekti. Bu aralar tatli isini cok kacirdigim icin 4 gundur hic tatli yemiyorum. Kac gun daha dayanirim bilmem ama bu tarz postlar hic bana yardimci olmuyor :) Kek nefis gozukuyor . Ellerine saglik
    Agiz tadiyla yiyin :D
    musmutlu bir haftasonu diliyorum bende sana :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) çok teşekkür ederim aner nasıl cıvıl cıvıl bir mesaj bu, enerjin bol olsun bol olsun ki Beldert beach lerde bol bol eğlenebilesin:)

      Sil
    2. Ayy o senim guzel enerjin bama yansiyan :)
      Ahh bu kadar tatli yersem enerjim bol olur da ahh arlasindan gelen kilolar bi olmasa :))
      Mutlu haftasonlari :))

      Sil
  2. oooh ohh afiyet olsun çok da güzel olmuş hem sunumda harika :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim hazel:) evdeki iki çikolata sever bile beğendiğine göre sahiden güzel olmuş dedim ben.. zira asla çikolatalı pasta dışında hiçbir pastayı yemezler:)

      Sil
  3. Eksik malzeme beni hemen yıldırır. Çıkardığım yumurtaları yeniden dolaba dizerken yaşadığım o hayal kırıklığı nasıl kötü anlatamam.
    Seninkisi enfes olmuş, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öyle yapmışlığım da çoktur yazdan kalan:)yumurtaları olduğu gibi bende geri tıkarım dolaba:) ama böyle 3-4 aşamalı pastalarda üstelik yarı yola gelmişken bi çare bulmak lazım dimi:) teşekkürler..

      Sil
  4. Aner'e katılıyorum bende bir tatlı canavarı olarak hiç iyi gelmiyor bu postlar :) Çok leziz bir iş çıkmış. Afiyet olsun mutlu haftasonları :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Ersin, yemek hayatın tadı tuzu lezzeti değilmi? kararında yersen geri dönüşü facia olmuyor bence:)

      Sil
  5. hımmm çok lezizzz gelmeni dört değil dörtbin gözle bekliyorumm :) ha haa

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende bu 3 haftanın hemen! ama hemen bitmesini senden çok istiyorum:))

      Sil
  6. çok güzel görünüyor, ellerine sağlık. aynı sostan evde var en kısa zamanda deneyeceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mutlaka deneyin, sonuçtan memnun kalacağını umarım, sevgiler,

      Sil
  7. ay ay neler neler nefisss :))
    benim krem şantiyi süt kıvamına getirmişliğim vardır , evet , doğrudur .(Sibel duymasın ) :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler goncişim:) laf aramızda benimde vardır, püf noktası tecrübe ile sabittir yani:)) (sibel duymasın:))

      Sil
  8. tatlısız bir dünya düşünmek bile istemiyorum.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

sebahatdoga@hotmail.com

Popüler Yayınlar