Soğuk havaların kalorifer peteği:)

Sıcak şarap, şömine başında veya çok güzel bir kar manzarası karşısında karanfil kokulu soğuk günlerin sıcak içeceği olarak bilinebilir evet ama; eve yorgun mu geldiniz! alın battaniyenizi, yakın bir mum! sıcacık battaniye altında film izlerken de pekala içilebilir... yanında tarçınlı elmalı kurabiye de iyi gider, kuruyemişte, meyve de.. biraz tarçın, biraz karanfil biraz meyve tadı; işte saf mutluluk kokusu:)
İnternette araştırdığımda herkesin farklı bir tarifle yaptığını görünce, bende sıcak şarabımın tarifini kendim oluşturdum.. alkolü büyük ölçüde uçup gitse de tadı denemeye değer..



 












 

 
Sıcak Şarap Tarifi:
 
Malzemeler; 1 adet kırmızı şarap, 2 su bardağı su, 2 adet mandalina veya portakal ,1 adet limon, 1 adet 4'e bölünmüş yeşil elma, 5 tane karanfil, 2 adet tarçın çubuğu, 8-10 adet kesme şeker,
 
Hazırlanışı: tencereye, 2 su br.su, mandalina ve limonun suyu, kabuklu elma dilimleri, karanfil taneleri, tarçın çubukları ve şeker konarak bir taşım kaynatılır. Kaynayan karışıma, 1 şişe şarap dökülür ve kaynamasına izin vermeden biraz daha ısıtılarak altı söndürülür.. 10 dk. bekledikten sonra içmeye hazırdır.. 
 
Sevgi dolu sıcacık bir hafta sonu dilerim..
 
 


Yorumlar

  1. Afiyet olsun.Bende eşime kaç gündür sıcak şarap ister misin haydi yapalım derken sizin sayfanızda gördüm. Tekrar hatırladım.sevgiyle kalın.Fotoğraflar harika.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler:) hazır önümüz hafta sonuyken denemeye değer:)
      sevgiler,

      Sil
  2. Sebuuuuş, resimler bile içimi ısıtmaya yetti ki kim bilir tadı nasıl olmuştur. Ellerine sağlık canım:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim molacım:)
      mutlu hafta sonları diler öperim.

      Sil
  3. Çok şahane olmuş diye senin elinden denemiş birinin tavsiyesi bilem var
    Ellerine sağlık Sebuş'um, eminim harikadır

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet o canımıniçisi ile içilmesi ayrı bir keyifti zaten:)
      sağol denizim.)

      Sil
  4. Afiyet olsun. İyi hafta sonlar Sebuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim canım,
      sizede sağlıklı musmutlu hafta sonları olsun..

      Sil
  5. Üff ya, bütün alkollü içecekler dokunuyor bana, içemiyorum. Neyse ben de tarçınlı karanfilli elma kaynatayım bari kendime:-) Özendim:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet evet tarçın karanfil tadını seviyorsan en portakallı veya mandalinalısından denemelisin handancım:)
      öperim.

      Sil
  6. Evet kesinlikle muhteşem ötesi :D

    YanıtlaSil
  7. Seguro que está muy rico!
    Por aquí en verano se bebe sangría,y también está muy rica!
    Muchos besos de las dos

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sangria estupendo!
      Traté cuando vine a España super:)
      besos

      Sil
  8. sıcak şarabı denemedim ama fotoğraflara bayıldım sebuş'çum:))))

    YanıtlaSil
  9. O tarçın kokusu yok mu, ah o tarçın kokusu, pek de severim sıcak şarabı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ohh mis gibi bir koku dimi Ayşen:) sıcacık bir hafta sonu dilerim sana..

      Sil
  10. aaaa,içtim ama yapmayı bilmiyordum:)
    şahane oldu öğrenmek,:)
    fotoğraflara elimi uzatmak istedim ama:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yapımı çok kolay havvacım denemelisin! fotoğrafları beğenmene sevindim:)

      Sil
  11. Sebuş hiç içmedim sıcak şarap. ama mutlaka yapıp deneyeceğim...Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yapımı çok kolay gülizcim! alkolü de pek kalmadığından içimi de nefis:)
      mersi:)

      Sil
  12. Sebuş bayılırım sıcak şaraba.. Bir kaç senedir yapmıyordum. Biraz da karın etkisiyle yeniden niyetlenince de bir sürü tarif okumuştum ..Amaa seninki en içime sinen oldu. Kesinlikle deneyeceğim ilk fırsatta:) Çok sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. denediğinde paylaşırsan sevinirim yorumunu merak ediyorum:)
      öperim.

      Sil
  13. Şu giriş cümlesi hep hayalim , kar , şömine ve şarap :) Ah ah bir gün böyle bir hayale kavuşacağım bu yüzden kışın sürekli bir dağ evine gitmek istiyorum diye söylenip duruyorum .
    Sizi takibe aldım, bende bloguma beklerim ..
    http://yagmur-serhats.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoşgeldiniz! umarım bu dileğin bir gün gerçek olsun:)
      sevgiler,

      Sil
  14. Kesinlikle katılıyorum, şömine yakmak uzun iş, kim uğraşacak, ee sürekli kar bekleyecek halimiz de yok, en güzeli televizyon, battaniye, yanında bir sevdiğin, elinde sıcak şarap ooohh, yaşasın, yaşasın tembellik ve keyif..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. battaniye, televizyon, sıcak şarap birde yanında sevgili ohh daha ne istenir ki:))
      misler gibi bir hafta sonu dilerim elifcim..

      Sil
  15. oooo ike örtü alınmış, fotroğraf açıları bir çalışılmış:)
    sıcak şarap bonusu olmuş:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ikea örtü:) fotoğraf açıları:))

      Sil
    2. teşekkür ederim emelcim bu ikea örtü her derde deva:))

      Sil
  16. Harika işler yapıyorsunuz. Bende çok severim ve 2 bebekten fırsat buldukça kendin yap projelerimi ihmal etmem. Sizinde sessiz takipçinizim fakat blogdan biraz daha zor oluyor takip. İnstagram da var mısınız? Kullanıcı Adınız nedir? Orada takip daha düzenli oluyor. Ve sizin yaptıklarınızı atlamak istemiyorum. Tüm paylaşımlarınız için teşekkürler. .. Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok çok teşekkür ederim..bu güzel sıcacık yorum nasıl mutlu etti beni:)
      instagram kullanıyorum evet kullanıcı adım: sebusdogada :)
      benden de kucak dolusu sevgiler,

      Sil
  17. Afiyet olsun banada beklerim Ayseninyaptiklari.blogspot.com

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

sebahatdoga@hotmail.com

Popüler Yayınlar